Hoppa till innehåll

Rekrytering – att göra arbetsrättsligt rätt

Vid rekrytering och nyanställning är kanske inte regler och formaliteter det första som en arbetsgivare tänker på. Det är, fullt förståeligt, nog med svåra ställningstaganden gällande kandidaternas lämplighet. Samtidigt är det viktigt att vara riskmedveten om de fallgropar som finns. Att lära sig om de arbetsrättsliga regler som påverkar vid en rekrytering kan därför vara en väl värd investering.

Kursbeskrivning

Detta får du i webbinariet
I detta webbinarium får ni en genomgång av de arbetsrättsliga regler som är viktiga att känna till vid rekrytering av personal. Exempelvis, hur ska arbetsgivaren tänka kring diskrimineringslagstiftning och regler om föräldraledighet, vilken anställningsform ska användas och hur ska anställningsavtalet utformas?

Kursledare
Sophie Thörne och Nils Bergh är båda arbetsrättsjurister med lång erfarenhet av hantering av arbetsrättsliga frågeställningar kopplade till arbete och arbetsmarknad.

Målgrupp

Vi vänder oss i första hand till chefer, arbetsledare och övriga befattningar som verkar som arbetsgivarens företrädare i sin yrkesroll.


Praktiska detaljer:
Du som deltagare har möjlighet att ställa frågor via chatt under webbinariet.
Information om hur du ansluter dig till webbinariet får du i ett separat mail.
Webbinariet är kostnadsfritt för dig som medlem.

Pris
0 kr för medlemmar / 500 kr ex moms för icke-medlemmar

Det finns i nuläget inga bokningsbara tillfällen för den här aktiviteten.

Välj tillfälle

Medlemspris

Kostnadsfritt

500 kr för icke-medlemmar

Boka
Intresseanmälan
Har du frågor om aktiviteten?
Hör av dig

{{ contact.name }}

{{ contact.title }}

{{ contact.phone }} {{ contact.cellphone }} {{ contact.email }}