Hur jobbar de bästa opinionsbildarna på nätet?

2012 slog Twitter igenom i Sverige på allvar, nästan 60 procent av svenskarna finns på Facebook och bloggandet har förändrats men fortsätter öka.

Sociala medier har påverkat både mediecykeln och politiken. Hur når man som opinionsbildare då ut i dagens snabbföränderliga medielandskap? En kunnig panel av kommunikationsexperter diskuterar hur det sociala medielandskapet ser ut i dag och hur den svenska politiska bloggosfären mår. De delar med sig av egna och andras erfarenheter av att påverka och sätta agendan på nätet.

OBS! Omedelbart efter seminariet, kl. 14.00-14.30, koras ”Årets Almedalsbloggare”.

Medverkande:

  • Martina Lind, Nordic Public Affairs/Politometern,
  • Hampus Brynolf, Intellecta Corporate,
  • Brit Stakston, JMW,
  • Matti Palm, Greenhill Relations (vilka bl.a hjälper Unionen med digital opinionsbildning).

Moderator: Jonas Morian

Arrangör: Almega, Bloggplats H12